ژله بستنی ماهی

مطبخ خانومی

ژله بستنی ماهی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ژله بستنی ماهی

موادلازم:

ژله آلوئه ورا                    نصف بسته

ژله پرتقال               1بسته

ژله بلوبری                     1بسته

بستنی وانیلی               1/5لیوان

طرز تهیه:

اول قالبمون رو با روغن مایع چرب می کنیم تا ژله راحتتر ازقالب جدا بشه.برای قالب سیلیکونی و پلاستیک حتما چرب می کنیم ولی قالب فلزی(ساده و تفلون ویا چدن) نیازی به چرب کردن نداره.

ژله آلوئه ورا رو با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و به روش بن ماری می ذاریم تا کاملا حل وشفاف بشه بعد 1/4لیوان بستنی آب شده بهش اضافه می کنیم و کنار می ذاریم.

ژله بلوبری رو هم با 1 لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و هروقت شفاف شد وکاملا سرد شد 2/3لیوان بستنی وانیلی آب شده رو بهش اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم .اگر ژله داغ باشه وبستنی رو بهش اضافه کنین بستنی می بره و دون دون می شه پس حتما صبر کنین تا ژله کاملا خنک بشه بعد بستنی رو اضافه کنین.برای ژله پرتقال هم همین کار رو می کنیم.

برای زیباتر شدن بالای بدن ماهی ودمش از ژله بستنی آلوئه ورا استفاده می کنیم و می ذاریم یخچال تا خودشو بگیره بعد برای بدن ماهی از ژله بستنی پرتقال استفاده می کنیم و می ذاریم یخچال وقتی خودشو گرفت برای رنگ آبی که ماهی داخلشه از ژله بستنی بلوبری استفاده می کنیم و دوباره می ذاریم یخچال تا ژله کاملا سفت بشه بعد ظرف ژله رو داخل آب داغ می ذاریم و ژله رو در ظرف دلخواهمون برمی گردونیم.ظرف ژله رو هم حتما قبلش خیس کنین تا وقتی ژله رو برگردوندین بتونین داخل ظرف جابه جاش کنین.



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:دسرها, | 10:8 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.